Der er i øjeblikket fokus på børn og unges mistrivsel fra politisk side, fra medier og fra interesseorganisationer. Knap hvert 4. barn i folkeskolen trives ikke, og knap hvert. 3 barn keder sig ofte eller meget ofte (DCUM, 2016-2020). Der meldes samtidig om stigning i psykiatriske diagnoser på 37% i perioden 2012-2022 i forhold til tidligere (BUPL, 2022). Det både kan og skal vi gøre noget ved.
Vi arbejder med udgangspunkt i forsknings- og praksisfeltet "Positive Education”, hvor læring og trivsel går hånd i hånd. Vi lærer bedst, når vi trives - og når vi trives, så har udvikling de bedste betingelser.
Vi fokuserer derfor på indsatser, der fremmer trivsel for alle og optimerer læring og læringsmiljø med en proaktiv tilgang baseret på den nyeste viden om læring og den nyeste viden om positiv psykologi.
Vores ambition er, at alle børn og unge skal trives bedst muligt og at alle skal have gode betingelser for at lære bedst muligt.
Hvis du vil vide mere om, hvordan vi arbejder med at øge elevernes trivsel, uanset om det er via en styrkebaseret tilgang eller mere engagerende undervisning, så skriv til os.
(c) copyright 2022
Mette Marie Ledertoug og Nanna Paarup